مهمترین نکات عکاسی پرتره از کودک

سه شنبه 16 آبان 1396
16:53
admin

یکی از لذت های زندگی عکاسی از نوزادان و کودکان است، یکی از زیباترین مدل های عکاسی، پرتره است. عکاسی پرتره شاید در نگاه اول کار ساده ای نباشد و نیاز به دوربین حرفه ای و... باشد آتلیه کفشدوزک نکاتی را برای عکاسی پرتره از کودکان در اینجا ذکر می کند که به شما کمک خواهد کرد اما اگر به دنبال روشی ساده و بدون دردسر هستید حتما به یک آتلیه تخصصی کودک مراجعه کنید.


· اولین قدم در عکاسی کودک این است که زمان را از دست ندهید زیرا کودکان دائما در حال حرکت و جنب و جوش هستند باید تعداد زیادی عکس را ثبت کنید تا یک عکس خوب داشته باشید، نباید منتظر زمانی باشید که برای شما ژست بگیرند. از حالت عکاسی متوالی (continuous shooting) در دوربین خود استفاده کنید تا بتوانید در چند ثانیه بین ۲ تا ۵ عکس داشته باشید.

· برای انجام بهترین عکاسی کودک، در طول روز و با نور طبیعی عکاسی کنید. نور روز به پوست کودک حالتی از نرمی خواهد داد. در صورت امکان از نور پنجره ها استفاده کنید و از تابش مستقیم نور خورشید اجتناب کنید زیرا باعث ایجاد سایه در عکس خواهد شد

· برای عکاسی کودک در حالات مختلف شما باید سریع عمل کنید پس سرعت شاتر را بالا برده و روی (1/500 یا بیشتر) تنظیم کنید و برای ایجاد پس زمینه مات از دیافراگم باز (f/1.8-f/4) استفاده کنید.

· عکس های سیاه و سفید، کلاسیک برای عکاسی از کودکان گزینه مناسبی است. حالت عکاسی دوربین را به تقدم دیافراگم (AV) تغییر دهید و یک دیافراگم باز برای خلق پس زمینه ای نرم و مات انتخاب کنید. از نور سنجی نقطه ای بر روی چهره کودک استفاده کنید. وقتی سیاه و سفید عکس می گیرید به کنتراست (تفاوت بین روشن و تاریک) توجه کنید. پس زمینه سیاه و سفید بیشترین گیرایی و هم چنین کنتراست در نورپردازی به عکس یک فضای دراماتیک و رویایی می دهد.

· در عکاسی از کودکان باید سریع عمل کنید. پس سرعت شاتر بالا و یا ایزوهای بالا را انتخاب کنید. هیچ چیز بدتر از این نیست که یک لحظه ی عالی را عکاسی کنید که به دلیل سرعت پایین شاتر محو و تار ثبت شود. در نور خوب روز شما باید از سرعت شاترs 1/500 استفاده کنید. همچنین اندازه های دیافراگم F/5.6 و بازتر هم به طور تجربی خوب هستند که عکس های واضح و شارپی می دهند و نیاز به کم کردن سرعت شاتر نیست.

با توجه به مواردی که ذکر شد کودکان سوژه های خیلی سختی برای عکاسی هستند و برای اینکه زیباترین لحظه ها را ثبت کنید باید صبور باشید. آتلیه کودک کفشدوزک برای ثبت بهترین لحظات فرزندان شما آتلیه تخصصی نوزاد و کودک خود را مجهز به مدرن ترین تجهیزات عکاسی کرده تا بهترین دوران زندگی آنها را به ثبت رساند


[ بازدید : 101 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آتلیه عکاسی کودک کفشدوزک است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]